dimecres, 30 de gener del 2019

Cases de Ses Figuerolas (Lluc)

Interessantíssima volta pel Camí Vell de Lluc i la Vall d'Alcanella. Hem anat pel Camí de ses Figueroles, un camí molt poc transitat i amb una situació privilegiada.
Finalitzat el tram del camí vell de Lluc, d'uns 6 km. d'ascensió, la ruta continua en direcció a la finca de Ses Figueroles, pel camí que es troba a la dreta del restaurant del Coll de sa Batalla. Es tracta d'un camí de carro amb les característiques d'una pista forestal que avança cap a llevant. En aquest primer tram hi ha alzines, pins, mates i estepes llimonenques.

La pista forestal acaba aviat, en un coll de tords. La ruta continua recte, en sentit a llevant, per un sender difícil de seguir, per un terreny rocós en direcció a una porta oberta en una paret seca, es tracta del pas d'en Bartomeu. Continuam en direcció al puig del Castellot (680 m), fàcil de reconèixer en tenir el seu cim pla.

El sender que a trams és molt tècnic, ara descendeix vessant a baix, a la recerca del camí de ses Figueroles, un camí senyalitzat (amb marques verdes) que s'inicia a la paret del coll de sa Rota, travessant la típica vegetació de la Serra ( ullastres, mates, càrritx i estepa). Aquest coll separa el puig del Castellot, que queda a la dreta, del puig de les Covasses, a l'esquerra. Des d'aquest punt, el sender poc visible, continua en baixada cap a les cases de ses Figueroles, en alguns trams presenta restes d'empedrat.

El camí s'aplana i passarem per una zona que abans era de conreu, mostra d'això és la caseta i font de sa Rota. El camí, un autèntic sender de ferradura, conserva alguns trams de traçat de gran bellesa i altres molt deteriorats, amb vegetació que sovint dificulta el pas. Unes corbes més baix s'accedeix a una zona molt ombrívola i humida, en la qual es troba sa Font de sa Mata, uns metres després apareixen les singulars i amagades cases de ses Figueroles. Per arribar-hi hem de creuar el torrent des Picarols o Alcanella.