dijous, 12 de març del 2015

COLL DE SA BATALLA - SES FIGUEROLES - BINIBONA

L'excursió que es descriu neix al municipi d'Escorca, però ràpidament l'abandonam per endinsar-nos al de Selva, per on realitzarem el recorregut de la mà de Llorenç Martorell es nostro president.
Iniciam el recorregut al Coll de sa Batalla, prenim una pista que neix al costat del restaurant aquí situat, després d'una rampa en ascens arribam a un replà amb una gran alzina, deixant-la a la dreta continuam per un bonic camí per l'interior d'un pinar, per l'esquerra divisam es Clot de Lluc, després de canviar de direcció cap a l'est i planejant, arribam fins a una petita i escarpada aresta, un camí sostengut sobre un petit mur de pedra, puja mitjançant dos llaçades a la part superior de l'aresta on passes a través d'un portell, el lloc és conegut com Pas d'en Bartomeu. A partir d'aquí el camí baixa i es transforma en un corriol entre roques càrstiques i ben assenyalat per fites, aviat arribam a un lloc on dos enormes pins decoren el lloc, es necessiten diverses persones per abraçar els seus troncs. Poc després arribam al Coll de sa Rota, on veurem una vella paret amb un portell, aquest coll està format pel Puig de ses Covasses per l'esquerra i es Puig des Castellot per la dreta, passat el portell veurem una fita a la dreta, aquí s'inicia un amagat camí entre la immensitat del canyís, hi ha fites, però no es veuen totas fins trobar-les, però tampoc és molt complicat, pujam recte per la cada vegada més inclinada vessant fins situar-nos al balcó dels tallats sobre és clot d'en Gamundí.
Seguirem en descens fins arribar a sa Rota, no gaire lluny del lloc on som. Ara el terreny ha canviat, les roques han donat pas a un còmode pis de terra i molsa. Deixant a l'esquerra les ruïnoses parets de sa Rota arribam a un petit aljub al costat de sa Font de sa Rota, situada just darrere de l'aljub i baix una roca.
Si seguim el camí arribarem fins ses Figueroles.
Arribam a l'alzinar i apareix una bifurcació de camins, un per la dreta en ascens que és el que condueix a Alcanella, i un altre en descens cap a un portell que dóna entrada al llit del Torrent des Picarols, prenent aquest últim i creuant el torrent arribarem a les velles cases de ses Figueroles.
En aquest lloc, vam fer acampada i foc per dinar, per continuar el camí fins a la localitat de Binibona, on donam per finalitzada l'excursió.